Konference Digitalizace HR 2025
Konference se koná pod záštitou Komory certifikovaných účetních a Svazu účetních.
Program pro rok 2025 průběžně doplňujeme.
Podklady pro účastníky
Změna programu vyhrazena.
Dvě konference 15. října ve výhodném balíčku se slevou 15 %: Digitalizace účetnictví a HR 2025

8:00 - 9:00
VIP přístup na veletrh Automation4Business
Účastníci konference mají zdarma vstup na veletrh Automation4Business.
V čase od 8:00 do 9:00 bude veletrh přístupný jen pro Vás. Žádné davy, vystavovatelé se budou věnovat jen Vám.

9:00 - 9:10
Zahájení konference

9:10 - 10:00
Digitalizace HR prakticky
Mgr. Daniel Vejsada
Digitalizace bezpochyby usnadňuje personalistům jejich práci a zvyšuje efektivitu, avšak zároveň je postaví před řadu nových výzev. Podívejme se blíže na ty nejčastější problémy, se kterými se personalisté setkávají, a na možnosti jejich řešení z právního hlediska.
- Shrnutí aktuální právní situace ohledně digitalizace HR
- Aktuální best practices při digitalizaci HR s ohledem na elektronické podepisování
- Praktické otázky a problémy spojené s projektem digitalizace HR
- Automatizace procesů jako základ zvýšení efektivity

10:00-10:30
Budoucnost recruitmentu: AI vs. člověk
Luděk Kantor
Používání umělé inteligence mění metody, jakými firmy vyhledávají a kontaktují potenciální zaměstnance. Integrace technologií do náborových procesů poskytuje podporu personalistům a náborářům, současně je však staví před řadu dilemat a mění požadavky na jejich odborné znalosti a dovednosti.
- Umělá inteligence v náboru – kde je AI výhodná a kde naopak náborář stále nezastupitelný?
- Jak umělá inteligence proměňuje roli personalistů a požadavků na tuto profesi?
- Jak se mění požadavky na náboráře s příchodem AI?
- Které soft skills zůstanou pro náboráře klíčové?

10:30 - 10:45
Přestávka na kávu

10:45 - 12:00
Právní limity použití AI v HR oblasti
Mgr. Daniel Vejsada
Využití umělé inteligence v oblasti HR naráží na řadu právních limitů. Firmy se musí vyrovnávat s řadou etických otázek a zajistit, že technologie slouží ke zlepšení pracovních procesů, aniž by byla ohrožena práva jednotlivců.
- Seznámení s novou regulací umělé inteligence – evropský AI Act
- Zakázané a vysoce regulované způsoby použití umělé inteligence v HR oblasti na praktických příkladech
- Povinnosti při zavádění AI chatbotů
- Nastavení pravidel pro zaměstnance související s používáním AI a zabránění používání „shadow AI“

12:00 - 13:00
Oběd

13:00 - 13:30
Business Continuity Plan a role HR při jeho tvorbě
Ing. Michaela Krásová
Business Continuity Plan není jen o IT a zálohách – jde především o lidi a jejich připravenost zvládnout krizové situace. HR v něm hraje klíčovou roli, protože právě ono dokáže zajistit zastupitelnost, efektivní komunikaci i podporovat odolnost zaměstnanců. Podívejme se na to, jak může HR aktivně přispět k tvorbě plánu kontinuity a stát se strategickým partnerem vedení firmy.
- Co je Business Continuity Plan a proč je důležitý pro každou firmu
- Role HR při identifikaci rizik a klíčových procesů
- Plán zastupitelnosti a krizová komunikace se zaměstnanci
- Praktické příklady, kde HR sehrálo rozhodující roli při zvládání krizí
- Jak může AI podpořit HR v plánování kontinuity (predikce rizik, simulace scénářů, efektivnější interní komunikace)

13:30 - 14:15
Asistivní aplikace umělé inteligence v péči o duševní zdraví
Mgr. Jan Jakub Šalomoun
Nejen ve světě, ale již i v České republice vstupují aplikace založené na umělé inteligenci do oblasti péče o dušení zdraví.
Doba, kdy se ve větší či menší míře stanou samozřejmou součástí této péče, se blíží rychleji, než si mnozí připouští. Proto je dobré začít hledat už teď odpovědi na otázky, které se nabízejí:
- Jaké jsou možnosti softwarových aplikací v oblasti péče o duševní zdraví?
- Mohou nahradit AI asistenti psychology a terapeuty?
- Jaké přínosy nám mohou tyto aplikace nabídnout a naopak jaká rizika bychom měli mít na paměti?
Tyto otázky začínají být aktuální i pro personalisty a manažery. I ti by se měli zamyslet nad tím, jaké výhody pro zlepšení psychické pohody zaměstnanců mohou tyto aplikace přinést, a zároveň uvažovat o možných etických dilematech, která s sebou přinášejí.

14:15-14:30
Přestávka na kávu

14:30-15:00
HR Vibe Coding
Lukáš Augustín
Většina HR softwarů je drahá, složitá a plná funkcí, které reálně nepotřebujete. Přitom technologie už dávno umožňuje, aby si i menší firmy postavily vlastní řešení. Jak si tedy můžete za minimální budget postavit vlastní HR aplikaci šitou na míru vašim potřebám?

15:00-16:00
Jak budovat a udržet důvěru v době digitálních technologií
Mgr. Michal Knězů Mrvka
„Důvěra je jako zdraví. Když ji máme, nevnímáme ji. Až když ji ztratíme, pak poznáme její hodnotu,“ prohlásil Stephen Covey. Důvěra může mít mnoho forem, od naivní po zralou, kdy dokážeme odhadnout, komu a čemu můžeme věřit
.Je nezbytné mít důvěru v sebe, ale zároveň potřebujeme věřit i lidem, kteří jsou kolem nás – že to s námi myslí dobře a že se na ně můžeme spolehnout. Rychlý nástup digitálních technologií snížil to, čemu opravdu rozumíme, a zesílil tím potřebu rozumné důvěry. Pojďme hledat odpovědi na otázky:
- Jak posílit svou sebedůvěru v době plné rychlých změn?
- Jak být důvěryhodným partnerem nejen v profesní roli personalisty?
- Jak důvěryhodně komunikovat využívání umělé inteligence v různých částech organizační struktury – od managementu před odbory až po řadové zaměstnance?
